„Primești acest produs gratis, trebuie doar să achiți transportul.”
Aceasta e o metodă de marketing destul de veche, care presupune să incluzi prețul obiectului „oferit gratis” în costul transportului, minimizând profitul bazându-te pe vânzări foarte multe. Adică ori vinzi mai puține produse cu un preț mai mare, ori mai multe produse cu un preț mai mic. Rezultatul va fi același.
De ceva timp îmi tot apar postări sponsorizate (adică plătite la Facebook pentru a apărea în feed-ul mai multor persoane) în care un medic român se laudă că oferă cărți gratis, tot ce trebuie să faci e să comanzi cartea și să plătești transportul. Zice că face asta din dorința ca a sa carte să ajungă la cât mai mulți oameni, de aceea chiar susține financiar treaba asta. Adică aduce bani de acasă, cum ar veni, doar ca să știe suflețelul lui că mulți oameni vor fi educați citindu-i cărțile despre medinică pe înțelesul tuturor. Nu-i frumos? Extraordinar e!
Oamenii când aud că-i moca, se înghesuie să comande cartea gratis, ei plătind doar transportul. 😀
Mi-a comentat domnul doctor și mi-a spus că-s hater.
Mie îmi plac oamenii care muncesc, îmi plac oamenii care au succes și îmi place să plătesc pentru munca omului. Așadar, îl felicit pentru cărți și pentru succes. Ba chiar sunt conștient că postarea asta îi va aduce un plus de clienți căci reclamă negativă nu există, iar oameni pe care ninge sunt destui.
Ce nu mi-a plăcut mie niciodată e vrăjeala asta. Tupeul ăsta prin care insulți inteligența oamenilor.
Și e foarte ușor de demontat abureala asta cu cărțile gratis. Vrei să ajungă cartea la cât mai mulți oameni și de aceea o oferi gratis, dar îi rogi să își plătească transportul pentru că deja zici că faci un efort fincanciar pentru tipărirea cărților pe banii tăi? Păi fii bun până la capăt și scapă-i și de transport. Organizează o lansare de carte și vine lumea să ia cartea gratis. Sau le împarți pe stradă gratis. Aaa, nu merge, că nu mai iese banu’ apoi. 😀
Puteam alege și eu metoda asta, dar ar fi însemnat să îi mint chiar pe oamenii care mă apreciază, iar asta chiar nu aș putea să o fac, aș crăpa de rușine. Și încă ceva, eu am recunoscut întotdeauna că scriu și pentru a avea un venit suplimentar, nu mi-aș permite să plătesc Facebook-ul pentru a anunța oamenii că-mi pot comanda cărțile gratis.